mp4sverige.com  - Diskussioner kring MP4 spelare

Välkommen till mp4sverige.com, den enda informationssajten för MP4 spelare på Svenska!

Just nu besöker du forumet som en gäst, detta innebär att du har begränsad tillgång till diskussionsforum och de flesta funktionerna. Genom att bli medlem på sajten, får du tillgång till, bilder, filmer, filer och olika guider. Du kan kommunicera privat med andra medlemmar (PM), svara på enkäter/undersökningar samt ladda upp eget material. Registreringen är enkel, snabb och HELT GRATIS, bli medlem idag!

Stöter du (mot all förmodan) på några problem med registreringen eller din inloggning, (var god) kontakta oss.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-03, 15:31   #1
konsum
Administrator

konsums avatar

Reg.datum: Jan 2007
Svarta listan över säljare
VARNING FÖR BEDRAGARE

Många har blivit lurade vid köp utav billiga MP4 spelare, via webshop eller på auktioner. Största risken är nog eBay det det krylar av luringa säljare som säljer hackade spelare, eller kopior. Vi har tidigare rapporterat om hackade MP4 spelare och det vissade sig att till och med att själva säljaren inte varit medveten om att sälja hackade spelare så det gäller att vara på sin vakt.

TIPSA OM DÅLIGA SÄLJARE HÄR
Svarta Listan:
  • SWEIMPORT - Samma person som driver butiken digitaloutlet4u.se, flera medlemmar har anmält köp av trasiga spelare. Svarar inte på mail. VARNING !
  • Empalainen_21 - Nytt konto från SWEIMPORT, riktig fuling se upp!!
  • ASN(111) - säljer falska spelare som äkta. använder falska bilder. har inget lager. hackade minnen, 4GB som egentligen är 1GB. dålig svenska vilket leder till dålig kommunikation. Bör aktas! Mer info
  • zack75 - använder falska bilder
  • Daadir - kopierar texter från andras auktioner, använder falska bilder
  • JHP-Trading - säljer trasiga produkter, många negativa omdömen
  • superdigger - falska bilder, många negativa omdömen, har bytt namn till nacnac10 läs inlägg
  • racwi - SE UPP! Har bytt konto från superdigger
  • nacnac10 - SE UPP! Har bytt konto från superdigger
  • Hightechmp - falska bilder på alla sina auktioner. Över 30 negativa omdömmen kallar sig numera digtechno
  • digtechno - SE UPP! Har bytt konto från Hightechmp
  • www.50kr.net - flera har rapporterat om fusk till inlägget
  • JFT1891 - använder falska bilder på sina Tradera auktioner. exempel längre ner
  • h.store - falska bilder på alla sina Nano-clon auktioner. exempel längre ner
  • maggis87 - falska bilder på alla sina auktioner
  • kladeronline.net - JFT1891 säljer nu också under detta konto. falska bilder på alla sina auktioner
  • lowprice-mp4 - Säljer OEM som markeras som original/äkta, har inga varor själv och dropshippar. Kopierar andras auktionstexter. Oseriös skojjare.
  • jfTrading - 100 negativa omdömen, har inga varor själv, dropshippar. VARNING !
Har du blivit lurad? Varna andra gemon att tipsa oss om detta till Svarta Listan.
Det måsta vara en utförlig beskrivning om varför du tycket att säljaren ska hamna på listan.

läs vidare
konsum är inte uppkopplad   Svara med citat
Sponsored Links
Gammal 2007-05-03, 15:42   #2
konsum
Administrator

konsums avatar

Svarta listan är baserad enbart på tips från medlemmar här på forumet. Vi kan inte bekräfta alla tips som kommer in från våra medlemmar och alla säljare som hamnat på listan är välkommna att bemöta kritiken direkt på forumet, det finns möjlighet att bli borttagen från listan om säljare har rättat till sina misstag.

Exempel på säljare som hamnat på listen är dessa som använder falsk marknadsföring som missledande beskrivnigar eller bilder.

JFT1891 - säljer en dålig Meizu kopia och använder bilder på orginalet. Kallar spelaren för Chicago av nån okännd anledning.

superdigger - säljer en billig Ramos kopia och använder bilder på orginalet.

h.store - säljer billiga Nano kopior och använder bilder på orginalet.

Hightechmp - använder falska bilder på alla sina auktoner.

Vi vill därför tipsa alla att köpa från säljare som använder äkta bilder som dom tagit själva, eller iaf kräva köparen att få se en bild på den riktiga spelaren så man slipper bli överaskad med en plastig kopia som kostat lika mycket som orginalet.
Gammal 2007-05-06, 22:22   #3
erisv779
MP4 Novis

Reg.datum: May 2007
Jag vann denna aktion av ovanstående "Hightechmp" den 4:e. Lyckligt ovetandes om att han figurerade på denna svarta lista. :/

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=43075211

Har ännu inte betalat varan så jag undrar vad jag ska göra. Skickade direkt iväg ett mejl till honom om att jag vill häva köpet p.g.a att han använder falska bilder. (man får ju dessutom inte använda upphovsrättsskyddade bilder enligt traderas policy)

Han har inte svarat på mitt mejl. Men däremot skickade han igår ut mejlet med var jag skulle sätta in pengarna...Där stod det även att om jag inte betalat pengarna inom 5 dagar så går det vidare till inkasso.

Har jag några lagliga möjligheter att häva köpet tror ni? Eller har jag bara gjort bort mig?
erisv779 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 09:09   #4
mr_knurra
MP4 Novis

Reg.datum: Apr 2007
nej köp inte
Köpte också en mp4den går inte ens att starta så jag skulle nog inte köpa något härifrån
mr_knurra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:09   #5
MotoCycleBoi

Citat:
Ursprungligen postat av konsum Visa inlägg
JFT1891 - säljer en dålig Meizu kopia och använder bilder på orginalet. Kallar spelaren för Chicago av nån okännd anledning.

Köpte en "Chicago" i hopp om att få en Meizu. Eftersom auktionen var full med Meizubilder. En del direkt länkade till Meizu´s hemsida.

Efter auktionens slut såg jag att han skrivit 2" skärm. När jag frågade hur det kommer sig att Meizu-spelaren hade 2" skärm fick jag inget svar.

Kopian har inte GUI enligt bilderna. Ej heller touch-känslig styrplatta vilket en av Meizu-bilderna sagt.
  Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 22:19   #6
El_mac0
MP4 Medlem

El_mac0s avatar

Reg.datum: Feb 2007
vill ni verkligen jävlas med de så lägg in en länk till detta forum i deras omdömde ;)
El_mac0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 11:46   #7
konsum
Administrator

konsums avatar

Citat:
Ursprungligen postat av erisv779 Visa inlägg
Jag vann denna aktion av ovanstående "Hightechmp" den 4:e. Lyckligt ovetandes om att han figurerade på denna svarta lista. :/

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=43075211

Har ännu inte betalat varan så jag undrar vad jag ska göra. Skickade direkt iväg ett mejl till honom om att jag vill häva köpet p.g.a att han använder falska bilder. (man får ju dessutom inte använda upphovsrättsskyddade bilder enligt traderas policy)

Han har inte svarat på mitt mejl. Men däremot skickade han igår ut mejlet med var jag skulle sätta in pengarna...Där stod det även att om jag inte betalat pengarna inom 5 dagar så går det vidare till inkasso.

Har jag några lagliga möjligheter att häva köpet tror ni? Eller har jag bara gjort bort mig?
Längst ner under bilden på varje auktion står det:
"Säljaren Hightechmp ansvarar för att beskrivningen av varan är korrekt."

Om säljaren använder falska bilder har du rätt att häva köpet. Ta det med säljaren först, han lär inte vilja gå vidare eftersom han riskerar att bli avstängd från Tradera.

Berätta gärna hur det gått...

Gammal 2007-05-08, 17:27   #8
konsum
Administrator

konsums avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MotoCycleBoi Visa inlägg
Köpte en "Chicago" i hopp om att få en Meizu. Eftersom auktionen var full med Meizubilder. En del direkt länkade till Meizu´s hemsida.

Efter auktionens slut såg jag att han skrivit 2" skärm. När jag frågade hur det kommer sig att Meizu-spelaren hade 2" skärm fick jag inget svar.

Kopian har inte GUI enligt bilderna. Ej heller touch-känslig styrplatta vilket en av Meizu-bilderna sagt.
Jag hade krävt pengar tillbaka för denna auktion, säljare har ju brutit mot Traderas policys och lurat dig som kund.

Från Tradera:

Citat:
[ Policy - Vilseledande rubriker eller objektsbeskrivningar ]
Grundregel
Det är inte tillåtet att i rubrik eller objektsbeskrivning använda sig av namn eller varumärken som inte har en tydlig koppling till objektet du säljer.

Att skriva ord som "ej", "inte", "liknar", "inspirerad av" eller "doftar som" framför olika varumärken är inte heller tillåtet.

Säljare får inte heller skapa rubriker som inte på ett korrekt sätt beskriver det objekt som säljs.

http://www.tradera.com/service/polic...ngpolicy1.aspx
Det borde gälla bilder också..

Gammal 2007-05-11, 19:07   #9
zirt070
MP4 Novis

Reg.datum: Feb 2007
har sett att superdigger säljer APPLE IPOD NANO undra om det är bara billiga ipod clones.................................lär väl tiden utvisa
zirt070 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 16:23   #10
erisv779
MP4 Novis

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av konsum
Längst ner under bilden på varje auktion står det:
"Säljaren Hightechmp ansvarar för att beskrivningen av varan är korrekt."

Om säljaren använder falska bilder har du rätt att häva köpet. Ta det med säljaren först, han lär inte vilja gå vidare eftersom han riskerar att bli avstängd från Tradera.

Berätta gärna hur det gått...
Jag har mejlat honom flera gånger. Eftersom han inte svarar valde jag ändå att betala honom via Payson (med payson-garanti). Han har ännu inte fyllt i att han skickat varan på payson och han har till imorgon på sig, sen går pengarna tillbaka till mig.

Tyvärr kan jag ju inte påstå att varan jag får inte stämmer överens med beskrivningen innan jag fått varan....Även om jag vet att så är fallet.

Mejlade även Tradera, och de säger på sedvanligt vis att jag ska "ta det med försäljaren". Innan aktionens slut har man däremot chans att anmäla och få Tradera att ta bort aktionen.

I vilket fall som helst tänkte jag skriva i hans omdöme att "han är svartlistad på mp4sverige.com" eller liknande. Det borde väl gå hem? :)
erisv779 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT. Klockan är nu 00:29.

Design by Vjacheslav Trushkin. Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright mp4sverige.com