mp4sverige.com  - Diskussioner kring MP4 spelare

Välkommen till mp4sverige.com, den enda informationssajten för MP4 spelare på Svenska!

Just nu besöker du forumet som en gäst, detta innebär att du har begränsad tillgång till diskussionsforum och de flesta funktionerna. Genom att bli medlem på sajten, får du tillgång till, bilder, filmer, filer och olika guider. Du kan kommunicera privat med andra medlemmar (PM), svara på enkäter/undersökningar samt ladda upp eget material. Registreringen är enkel, snabb och HELT GRATIS, bli medlem idag!

Stöter du (mot all förmodan) på några problem med registreringen eller din inloggning, (var god) kontakta oss.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-03, 23:29   #1
konsum
Administrator

konsums avatar

Reg.datum: Jan 2007
Konvertera Video till AMV formatet
Nedan följer instruktioner hur man enkelt kan konvertera videofiler till .AMV formatet med AMV Convert Tool.

Denna guide gäller också för nyare versioner av MP3 Player Utilities.

MP3 Player Utilities 3.68 finns att ladda ner här.

Med AMV Convert Tool 3.68 kan du konvertera från följande format:
  • .AVI format
  • Windows Media format (.asf, .wmv)
  • MPEG1 format (.mpg, mpeg)
  • Realplay format (.rm)
  • Quicktime format (.mov)
  • MPEG2 format (.vob)
Du bör ha Windows Media player och DirectX 9.0 installerat på din dator.

1. Öppna "AMV Convert Tool" från [Start] --> [Programs] --> [MP3 Player Utilities 3.68].

2. Klicka på [Add File]-ikonen högst upp till höger av AMV Video Convert Tool rutan.

3. Välj filen som ska konverteras och klicka på [Open] .

4. Filen syns nu i listan längre ner.

5. Markera filen från listan och klicka på [Settings].

6. Under "screen width and height", välj "128x96" om din spelare har 1.5" skärm, eller "96x64" om din spelare har en 1.2" skärm.

Ställ in "Frames per second" och "image quality" på "high".
OBS: Får du problemet "Format Error" vid uppspelning, ändra "image quality" till "medium" istället och försök igen.

Klicka på "Try another codec" om upplever problem vid konvertering, denna funktion kan ibland fixa detta.

Klicka på [OK].

7. Klicka på "AMV Path" och destionation för den nya filen.

8. Klicka på "Begin" för att starta konverteringen.

9. Konverteringen pågår, vänta.

10. Om konverteringen var lyckad, kommer den nya filen att spelas upp. Om konverteringen misslyckades försök igen med "Try another codec" ikryssad under [Settings].

Hoppas detta var till er hjälp.

Du kan även se denna guide i videoformat

Klicka på den bifogade filen, packa upp och dubbelklicka för att ladda ner programmet.
Bifogade filer
Filtyp: zip MP3_Player_Utilities_3.68.mp4sverige.com.zip (306 bytes, 128 visningar)
konsum är inte uppkopplad   Svara med citat
Sponsored Links
Gammal 2007-05-27, 16:26   #2
daninho

kan man inte konventera stora filer som t.ex. 800 mb ? för det funkar inte jag trycker på begin
  Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 19:33   #3
Lejnus
MP4 Novis

Reg.datum: May 2007
om man har 2,5 tum då?
Lejnus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-07, 06:46   #4
konsum
Administrator

konsums avatar

Reg.datum: Jan 2007
Vilket format? Antagligen har du en Rockchip spelare och då ska du använda AVI Converter och inte AMV.

konsum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 18:48   #5
01marun
MP4 Novis

Reg.datum: Jun 2007
När du inte kan rippa stora filen beror det till 99% att du inte har rätt codec installerad. Installera K-lite codec så fungerar det fint fint! Men AMV suger rätt hårt i kvallité dock..
01marun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 18:26   #6
thomasbtk
MP4 Novis

Reg.datum: Dec 2007
tjena jag har en A-one "mp4" med en 1,8" skärm. den kräver AMV. Men det går inte att konventera. Det står error hela tiden. Jag har gjort om filmfilerna med magic video converter och gjort dom till AVI, MPEG, och till ASF (som det står i instruktionsboken) men det går inte. Jag har lyckets med två filmer. det var bakom kuliserna med scrubs. den gick det var avi men det går inte med någon annan. Men när man spelar upp den filmsnutten på datorn så är bilden jätteliten om man tar "helskärm" så blir det bara suddigt. den moste ju vara i något konstigt format. är det någon som vet vad jag ska jöra. tror jag har testat allt. vad ska man ha för screen width and height om man har 1,8 tumm?
thomasbtk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 15:03   #7
agentorange
MP4 Novis

Reg.datum: Dec 2007
Jag har provat använda flera olika koverterare för att få filmer att funka på min ONDA 878 men jag får bara meddelandet File Format Error!. Nu har jag bestämt mig för att köra AVI converter men har problem med det programmet också. När jag trycker på convert så "slocknar" den knappen men progress rutan visar ingenting.

Någon som har någon idé eller vet något annat program som FUNKAR till VX878?
agentorange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 14:11   #8
kaka
MP4 Novis

Reg.datum: Jan 2008
Vart hittar man det man konverterar då så man kan lägga in i sin mp3?
kaka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 18:33   #9
Ullared__
MP4 Novis

För mig står det bara Error när jag ska konvertera:S hjälp ?
Ullared__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 07:57   #10
CoolRokr
MP4 Proffs

CoolRokrs avatar

Kaka, om du använder programmet MP3 Player Utilities och har mp3-spelaren ansluten till datorn så kopieras filmen över när konverteringen är klar. Annars tror jag filmerna hamnar under C:\Movies. Åtminstone på min burk
CoolRokr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT. Klockan är nu 00:32.

Design by Vjacheslav Trushkin. Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright mp4sverige.com