|
|
Välkommen till mp4sverige.com, den enda informationssajten för MP4 spelare på Svenska!
Just nu besöker du forumet som en gäst, detta innebär att du har begränsad tillgång till diskussionsforum och de flesta funktionerna. Genom att bli medlem på sajten, får du tillgång till, bilder, filmer, filer och olika guider. Du kan kommunicera privat med andra medlemmar (PM), svara på enkäter/undersökningar samt ladda upp eget material. Registreringen är enkel, snabb och HELT GRATIS, bli medlem idag!
Stöter du (mot all förmodan) på några problem med registreringen eller din inloggning, (var god) kontakta oss.
|
|
2007-01-09, 23:30
|
|
|
Administrator
Reg.datum: Jan 2007
|
Var köpte du din MP4 spelare?
Dom flesta MP4 spelare inhandlas via nätet.
Dela med av dina erfarenheter och hjälp andra att hitta den spelare dom önskar.
Var köpte du din mp4 spelare?
Vilken spelare köpte du?
Hur mycket betalade du för spelaren och frakt?
|
|
|
|
2007-01-10, 18:56
|
|
|
MP4 Novis
|
innan jul Köpte en MP4 digital player HR-886 på Tradera och har betalt 800:-kr ink,frakt ,men har inte fått igång den som mp4 spelare ännu och har varit i kontakt med säljaren flera gången för att få hjälp ,men ingen av hans tips har kommit till hjälp ännu.
|
|
|
|
2007-01-10, 21:11
|
|
|
Administrator
|
Ursprungligen postat av nimbus
innan jul Köpte en MP4 digital player HR-886 på Tradera och har betalt 800:-kr ink,frakt ,men har inte fått igång den som mp4 spelare ännu och har varit i kontakt med säljaren flera gången för att få hjälp ,men ingen av hans tips har kommit till hjälp ännu.
Vad menar du att du inte får igång den?
Är det video som du har problem med?
Vilken firmware har du på din spelare?
Har du bild på din spelare?
Posta under Support med ett detaljerat beskrivning utav problemet så kanske nån kan hjälpa dig med att få igång din MP4.
|
|
|
|
2007-01-11, 18:48
|
|
|
MP4 Novis
|
Det går att spela bara dom filmklipp som fanns i den vid leverans.
Har konverterat med olika program olika filmer men det går inte att titta på dom trots att de syns i spelaren.Kommer meddelandet fel format.Som hade skrivit förut det går inte att konvertera med Avi converter 2.0 .Har kört som ni hade beskrivit men det gick inte ändå.Har kört Gspot och visar att 256 codces är installerad på datoren och dem fil som jag skulle testa hade rätt kod men vad menade ni med för många codces?Ska man ta bort Ex antal koder och i så fall hur?
Jag har bilder och mp3 filer på spelaren och fungerar bra.
|
|
|
|
2007-01-11, 23:41
|
|
|
Administrator
|
Ursprungligen postat av nimbus
Har konverterat med olika program olika filmer men det går inte att titta på dom trots att de syns i spelaren.Kommer meddelandet fel format.Som hade skrivit förut det går inte att konvertera med Avi converter 2.0 .Har kört som ni hade beskrivit men det gick inte ändå.Har kört Gspot och visar att 256 codces är installerad på datoren och dem fil som jag skulle testa hade rätt kod men vad menade ni med för många codces?Ska man ta bort Ex antal koder och i så fall hur?
Jag har bilder och mp3 filer på spelaren och fungerar bra.
Testa att ladda ner och spela upp denna videofil .
Filen är konverterad med AVIConverter2.0
Om filen fungerar så betyder det att konverteringen inte fungerar på din dator.
256 codecs låter lite mycket, om det beror att det är för många är svårt att säga men du kan testat att avinstallera några och testa igen.
|
|
|
|
2007-01-14, 09:40
|
|
|
MP4 Novis
|
Tack MP4sverige
hej och tack för goda hjälp och tips som jag fick ang.min mp4 spelare.
Har hämtat och kört den videofil som ni hade lagt ut och eftersom fungerade utan problem,kom jag fram till att nåt problem har jag med min dator.
Har installerat och kört convertor 2,0 i en annan dator och utan problem fungerade både programmet och sen filen i mp4 spelare.
Nu kvarstår bara att ta bort ex.antal av codecs från min dator för att hoppasvis kan använda convertor2,0 i den.
|
|
|
|
2007-02-28, 19:36
|
|
|
MP4 Novis
Reg.datum: Feb 2007
|
Köpte min från Itsajten, funkade bra och fick den snabbt. (två dagar)
Mosade glaset på den förra månande och skickade då efter ett nytt från samma ställe, gick också på två dagar.
|
|
|
|
2007-08-04, 09:13
|
|
|
MP4 Novis
Reg.datum: Aug 2007
|
Har konverterat med olika program olika filmer men det går inte att titta på dom trots att de syns i spelaren.
|
|
|
|
2007-08-04, 23:14
|
|
|
MP4 Novis
Reg.datum: Mar 2007
Ort: I en 60 GB hårddisk med min rumspartner Ubuntu Linux (Imponerande!)
|
Köpte min på uxcell.com, spelaren var en Aqua med rockchip, datum glömt (gett den till min tvillingsyster eftersom hon var i desperat behov av en) pris, runt 330 kr.
Last-minute edit: glaset krajade på perrongen i väntan på tåget hem sittandes på en bänk vid Ängelholms C (detaljrikt!)
Senast redigerad av Rami den 2007-08-04 klockan 23:17.
Anledning: Dunno....
|
|
|
|
2009-02-21, 18:24
|
|
|
MP4 Novis
Reg.datum: Dec 2008
|
ljudet hoppar
Jag har en mp4 spelare som jag har lyckats konverterea filmer i amw format till, men så börjar ljudet "hoppa" fram i filmen så att om bilden är på 3 minuter så är ljudet på 10 minuter! På stora filmer såsom t.ex "sagan om ringen" eller "yes man" så inträffar detta efter bara någon/några minuter in i filmen medans på korta serier på ca 30 minuter så börjar detta hända vid ca 18m minuters tid in i serien. Hjälp mig snälla!
|
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|